A zónázók új Inter City-k megjelenésével jobb komfort kategória is ésszerű lenne, főleg hogy a nyomasztó csak állós és sok silány megoldás a lassú, de működő géppark cserével a jármű oszályokat cserélhetnénk, a jegyárat realizálnánk, és ösztönözné a MÁV-ot további járműpark fejlesztésre.
Az első, és főleg a másodosztályt kéne részeire szedni, hamadosztályt csak egyben átkategórizálni (ha még működnek ilyen személyszállítók menetrendszerűen).
A bekamerázottség és védelem, valamint az alacsony padózat lesz öregedő társadalmunk fő igénye lesz egyre inkább a társadalom öregedésével.
Ideiglenesen 1a, 1b, (1c), 2a, 2b, 2c, (2d) és esetleg 3.osztályt lenne érdemes létrehozni. (Vagy 1, 1+, (1++), 2, 2+,2++, (2+++)). Így nagy csalódás semkit nem ér, és a változás zavaró hatása kisebb. Az alacsony padlózat prioritása felgyorsítaná annak további terjedését, és a helyjegy ár sávozása lehetővé tenné a nagyobb árért, a komfortosabb utazást.
Felhívnám a figyelemet az alcsony kihasználtságú személy- vonatoknál, főleg a "Piroska" által lefedett területeken, ne szokvány vonatszerelvényt, hanem sínbuszt működtessenek. Színe lehet piros , és neve lehet "Piroska 2" vagy egyéb nosztalgikus elnevezés.
(Olvasottság 7 fő-saját olvasás)