Az országunk főúthálózata, és települései minden autópályaigényt jelölhetnek nekünk! A rendszerváltás előtt elkezdett autópályák, és a megyi jogú települések pár kilométeres, 10 km-es környékén lévő első és másodrendű főutakkal, szinte az összes jelentős autópálya szükségletet lefednek. (Ez alól az M4-es és azzal párhuzamosan vezető M44-es a kivétel.)

Egy kiemelkedő kivétel van: a 86-os főút. Az ausztriai autópályákról felől ide átpréselődött, és itt lévő fogalom nagy nagyságú forgalmat generálnak, és számtalan baleset történt rajta.

A Szombathelyet az M1-es felé vezető rész már autópálya. Sajnos még a Pápai-gyorsforgalmi út is előnyt élvez a 86-ossal szemben. Az M2-es északi, és az M6-os déli szakasza elméletileg fontosabb és lélektanilag, sem mint gyakorlati szempontból.(Ugyanez elmondható az M9-es tervezett autópályáról, és az M8-keleti szakaszáról).

A tervezett M8 és M9-es autópályák az Európai Unió nemzetközi úthálózatához illik, a jelenlegi kormány a megyei jogú városoknak ad elsőbbséget.(Ezért tűnnek össze-visszának a jelenlegi útfejlesztések.)

A 86-os főútnak a kamion-forgalma ezzel ipari jelentősége is igen jelentős. És míg az országban sok helyütt autóra sincs pénz itt osztrák és azoknak bedolgozó jóbbmódú őstermelőktöl az elit fogorvosig személygépparkal inkább rendelkező környezetről van szó.

Erről még 2006-ban TDK-t akrartam írni (mint Műegyeteni út és vasúttervezés hallgató), ám most konkrét adatok nélkül kellett írnom.

Olvasottság 20 fő alatt.(Olvasottság jelenleg 16 fő-saját olvasás.)