A kerékpárutaink gyakorlati  (biztonsági-használati) felépítési szempontból nem szabványosak, legalább is a régi hálózatot alkotot a budai alaphálózatban nem. És az eltérőség okozta problémák:

  • roppant kis sugarú kerékpárívek(főleg kerékpárút kanyarodáskor)
  • diszkőburkolat mint útfelület (folyamatos fekvőrendőr-, macsakakőút-érzés)
  • jelöletlen kerékpárút szakaszok (haladási szempontból)
  • autósoknak jelöletlen kerékpáros forgalom(biztonságtechnikai szempontból)
  • gyalogos út és kerékpárút egyben
  • sávok szétválasztatlansága
  • biztonságos kerékpár tárolás hiánya(ez a nem építési, hanem biztonsági szükséglet használathoz alapvető!)

Nagy gond az is hogy "európai kerékpárutak" vannak jelölve, de Budapest alaphálozata nincs tervszerűen általánosan rendezve. (Erről egy korábbi cikkemben írtam). Gondoljuk meg egy járművel 5-10 perctől(alatta gyaloglunk főleg) 45-90 percig utazunk. Ez Budapestiek és elővárosiak számára, csak az ingázás. Ezzel nem hosszútávra megyünk, hanem munkába, suliba járunk vele.