A "kombinált áruszállítás" érdekes felvetés.

Az árút nem közúton elvinni az A és az attól távoli B pontba, hanem A-ból egy közeli C mondjuk RO-LA(út-vasúti) terminálba onnét megy a B hez közeli D terminálba és onnét B-be.

Létezik RO-RO közúti-hajós is. Továbbá van 2 alaptítus a vasútinál:

  • teherautóstól vasútra
  • konténeresen

Aki hétköznap utazott az M1 es autópályán tudhatja, milyen jó lenne a kamionok használnák a gördülő országutat... Addig szennyezik a levegőt és uganazt az utat rongálják tízezrével rongálva magát az utat is. A vasút óriási kapacitást elbír, akár csak a nagy folyók, és a végtelen tenger.

De eddig mi történt? Nos, Románia kamion kvótáját a Shengeni egyezmény előtt 0 (nulla) kamionba rögzítette, így az összes román kamion vasúton kelt át hazánkon. Sok terminált hoztak létre, így előkészítettek vagyunk. Ezek kevéssé kihasználtak. Ha az útdíj vagy az olajutánpótlás gondjai nem tesznek nyomást változás nem is lesz.

Ha az olajutánpótlás apad két fő akad külpolitikai okokból Oroszország (pl.: Ukrajna miatt) elzárja az olajcsapot. Másik arabok olajválságot hoznak létre dominánsan háború, helyi hidegháború miatt. (Olaj embargó)